ارتباط با مشتری در دوره پَسا کرونا (۱)

">

ارتباط با مشتری در دوره پَسا کرونا (۱)

 

🔹 کرونا در روزهایی به سرزمین ما آمد که بسیاری از کسب و کارها، پس از فراز و نشیب‌های یک سال سخت، به فروش پایان سال، دل بسته بودند.

🔸 تاثیر این پدیده بر صنایعی مانند گردشگری که به طور مستقیم با اجتماع مردم سر و کار دارند، کاملا مشهود و قابل درک است ولی بسیاری از کسب و کارها می‌توانند با ابزارهای نوین مدیریت ارتباط با مشتری، قدری از فشار این رکود را کاهش بدهند.

🔹 نفوذ بالای اینترنت در چند سال اخیر باعث شده که تقریبا تمام رده‌های سنی جامعه با استفاده از گوشی‌های هوشمند، آنلاین شوند و به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند. مشتریان ایرانی به خرید آنلاین اعتماد کرده‌اند و محصولات و خدمات مورد نیازشان را حتی از صفحات اینستاگرام هم بدون نگرانی خریداری می‌کنند.

🔸 اگر شما اطلاعات تماس مشتریان و سوابق خرید گذشته‌شان را در اختیار داشته باشید، به سادگی می‌توانید از طریق یک خط خدماتی ارسال پیامک، با آنان در ارتباط باشید. ساده‌ترین روش، فرستادن لینک صفحه اول وب‌سایت، از طریق پیامک است، ولی ارسال پیام‌های سفارشی شده، بر اساس ترجیحات و خریدهای قبلی آنان، تاثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت.

🔹 هفته گذشته از یک تولید کننده محصولات چرمی که مشتری‌شان هستم، یک پیامک دریافت کردم که نوشته بود: «خرید بدون نگرانی از فروشگاه اینترنتی» و لینک وب سایت هم در ادامه ارسال شده بود. اگر این شرکت، پروفایل خرید من را مشاهده می‌کرد، متوجه می‌شد که در سه دفعه آخر خرید، دقیقا یک کد کفش را خریداری کرده‌ام. این کفش کلاسیک، از نظر ارگونومی و ظاهر، بهترین تناسب را با نیازهای من دارد و در هر دفعه خرید، با این که سایر مدل‌ها را امتحان کردم، ولی باز همان کد کفش قبلی را برداشتم.

🔸 به نظر شما اگر این شرکت به جای این که لینک صفحه اول وب سایت را برایم پیامک کند، لینک خرید همان کد کفش را برایم ارسال می‌کرد، چقدر احتمال داشت که این پیامک منجر به خرید شود؟ در قسمت بعدی به نرم افزارهای CRM و کاربرد آن‌ها در دوران پَسا کرونا خواهیم پرداخت.

ادامه دارد…

🌿 مجید_برقی

⚜️ گروه مدیریت ارتباط با مشتری
💐💐شاد و پیروز و فرانگر باشیم

Please rate this

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه