روایت یک پارادایم عجیب در صنعت پخش و فروش .بخش دوم

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. سایر مقالات
  4. chevron_right
  5. روایت یک پارادایم عجیب در صنعت پخش و فروش .بخش دوم

بخش دوم

🔹در بازار مصرف کالاهای FMCG ایران این امر ثابت‌شده است که اگر توانسته باشید تمایزی پایدار نسبت به رقبا ایجاد کنید آنگاه محصول شما از قفسه خرده‌فروش و عمده‌فروش برداشته خواهد شد. درصورتی‌که جنگ قیمت شرکت‌های پخش تنها برای ایجاد سود به خرده‌فروش و عمده‌فروشی است که تنها اثر آن انتقال موقتی موجودی به انبار یا قفسه آن‌ها است ولی بازهم مصرف‌کننده است که انتخاب می‌کند.
🔸اگر برند شما تغییر نکرده است و در دو دوره سه‌ماهه با جنگ قیمت محصول خود را به قفسه مغازه‌ها برده‌اید و همچنان سهم بازار شما تغییر چندانی نکرده است یا حتی کاهش‌یافته است. قطعاً در پارادایم عجیب جنگ قیمت قرار دارید.
به‌جای جنگ بر قیمت، جنگ بر ارزش درک شده از سوی مشتری داشته باشید. کاری کنید

🔹 مصرف‌کننده برای انتخاب محصول شما بجنگد. کاری کنید مصرف‌کننده، خرده‌فروش و عمده‌فروش را مجبور به مذاکره با شما کند.
ارزش برند خود را با فروش بیشتر نمی‌توانید افزایش دهید، ارزش برند شما را انتخاب مصرف‌کننده مشخص می‌کند. اگر باوجود قیمت کمتر نسبت به رقبا هنوز نگاه بازار مصرف تغییر نکرده است نگاه خودتان را تغییر دهید.
منبع : کلینیک تخصصی زنجیره تامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست