مدل رفتار خرید مصرفکننده چیست؟
- خانه
- chevron_right
- سایر مقالات
- chevron_right
- مدل رفتار خرید مصرفکننده چیست؟
👈 همه بازاریابها با دو سوال اصلی زیر مواجهاند:
1. مصرفکنندگان چگونه خرید میکنند؟
🔸این سوال را میتوان به سوالات ریزتری مثل «مصرفکنندگان، چه چیزهایی را میخرند»، «از کجا میخرند»، «چگونه و چقدر میخرند» و «کِی میخرند» تقسیم کرد
🔸بازاریابها با کمک تحقیقات بازاریابی و به خصوص مشاهده رفتار واقعی مصرفکنندگان، به این سوالات پاسخ میدهند
2. مصرفکنندگان چرا میخرند؟
🔸این سوال به بازاریابها کمک میکند دلایل انتخاب و خرید یک محصول و نخریدن محصولات دیگر توسط مصرفکنندگان را بشناسند
🔸پاسخ به سوال دوم، اصولا بسیار سخت است، چون در اکثر مواقع، حتی خود مشتری نیز از دلایل و انگیزههای واقعی خرید محصولات و خدمات مختلف، به خوبی و کاملاً آگاه نیست، برای همین، نمیتواند دلایل خریدش را برای بازاریابها توضیح بدهد
👈 بازاریابها برای پاسخ به سوال دوم، از مدل رفتار خرید مصرفکننده کمک میگیرند
👈 مدل رفتار خرید مصرفکننده به طور ساده از سه مرحله تشکیل میشود:
- محرکهای بازاریابی مثل تبلیغات، تخفیفات و غیره و محرکهای محیطی مثل شرایط اقتصادی، وارد ذهن مصرفکننده میشوند
- مصرفکننده، محرکها را در ذهن خود تجزیه و تحلیل میکند
- مصرفکننده بر اساس تجزیه و تحلیل ذهنی خود، تصمیم میگیرد چه محصولی را بخرد
👈 باتوجه به توضیحات فوق، گزینه ۲، پاسخ صحیح به سوال اول از فصل پنجم اصول بازاریابی کاتلر است
🔆 مارکتینگ آز
نوشتههای تازه
بایگانیها
- مارس 2024
- فوریه 2024
- دسامبر 2023
- نوامبر 2023
- اکتبر 2023
- سپتامبر 2023
- جولای 2023
- ژوئن 2023
- می 2023
- آوریل 2023
- مارس 2023
- فوریه 2023
- ژانویه 2023
- دسامبر 2022
- نوامبر 2022
- اکتبر 2022
- فوریه 2022
- ژانویه 2022
- سپتامبر 2021
- آگوست 2021
- ژوئن 2021
- می 2021
- مارس 2021
- فوریه 2021
- ژانویه 2021
- دسامبر 2020
- نوامبر 2020
- اکتبر 2020
- سپتامبر 2020
- آگوست 2020
- ژوئن 2020
- آوریل 2020
- مارس 2020
- سپتامبر 2016