همه ما یک فروشنده ایم یا کالا می فروشیم یا خدمت.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. یادداشت های روزانه معلم فروش
  4. chevron_right
  5. همه ما یک فروشنده ایم یا کالا می فروشیم یا خدمت.

✍️محمدرضا گیاه پرور

اسفند ماه ۱۳۹۹

۱-  این روزها فروشندگان با نسل جدیدی از خریداران مواجه هستند که نگرشها و علایق متفاوتی با نسل گذشته دارند ، آنها در عصری رشد نموده اند که دیگر خرید به عنوان یک عمل ساده محسوب نمیشود ، بنا براین این نسل دارای سبک ها و الگوهای خرید متفاوتی از نسلهای قبل خود میباشند.

۲- در سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ ، ۱۸ میلییون نفر به جمعیت کشور اضافه شده است. این جمعیت در فاصله سالهای ۸۰ تا ۹۰ وارد بازار شدند.
بعبارتی یک نسل نویی آمده است که :

  • توانایی اش بیشتر شده است
  • قدرتش بیشتر شده است
  • آگاهی اش بیشتر شده است
  • نیازهایش متفاوت شده است
  • خواسته های جدیدی دارند
  • تغییر دررفتار آنها ایجاد شده است
  • انتظاراتشان بالا رفته است

3- این نسل دیگر

  • مثل قبل حرف نمی زنند
  • مثل قبل گوش نمی دهند
  • مثل قبل حرکت نمی کنند
  • مثل قبل لباس نمی پوشند
  • مثل قبل غذا نمی خورند
  • مثل قبل جاهایی که جذاب بود نمیروند
  • حتی انتظاراتشان از یک نام تجاری مثل قبل نیست.

4- لذا قوانین برقراری ارتباط باآنها نیز تغییر پیدا کرده است .

همه اینها را تکنولوژی آورده است. این تکنولوژی یک پیچیدگیهایی را بهمراه آورده است که نمی توان مثل سابق فروخت. این تکنولوژیها سیستم کسب و کار را تغییر داده است. سیستم تبلیغات را تغییر داده است. این محیط دیگر مثل ۳۰-۲۰ سال پیش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست