#محمد_رضا_گیاه_پرور

یکی از اساتید برای ثبت نام یکی از دوره هایش که هزینه آن ۴ میلیون تومان بود از مخاطبینش پرسید چرا شرکت نمی کنید ؟تقریباً همه گفتند پول نداریم وگرنه ثبت نام میکردیم
چندی بعد ایشان دوره دیگری را طراحی کردند و در تبلیغات‌شان به صراحت اعلام کردند که “به خدا رایگانه”
این بار از مخاطبین پرسیدند: حالا دلیل شرکت نکردن تان چیه؟

از این بحث الهام می‌گیرم به دوستان فروشنده که در کارفروش هستند عرض می کنم هیچ وقت خریدار/ مشتری دلیل اصلی نخریدنش را صراحتا بیان نمی‌کند.در تحقیقات بازاریابی و در نظر سنجی های شفاهی هیچگاه نظر واقعی اش را اظهار نمی کند.

از خانمی به هنگام ورود به یک فروشگاه مواد غذایی سوال شد که چه کالایی را برای فرزند همراهش مفید می داند؟
پاسخ داد: خوب معلوم است برای کودکان “شیر” خیلی مفید است.اما همین خانم به جای شیر ،چیپس خریده بود.وقتی علت را از وی می پرسند که چرا شیر نخریده است پاسخ می دهد ؛ چون بچه من “چیپس” خیلی دوست دارد و برای اینکه خوشحالش کنم برایش خریدم!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست