شیب

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. معرفی کتاب
  4. chevron_right
  5. شیب

معرفی_کتاب

شیب

نویسنده: ست گادین

مترجم: امیر انصاری

بازار انبوه در حال مرگ است. دیگر بهترین ترانه یا بهترین قهوه وجود ندارد. حالا، یک میلیون خرده‌بازار وجود دارد که هرکدام بهترینی برای خود دارد. اگر خرده‌بازارتان «بازارهای ارگانیک در شهر تولسا» باشد، جهان‌تان آن بازار می‌شود. بهترین بودن در آن جهان جایگاهی است که بناست به آن برسید. مفهوم بهترین مفهومی ذهنی است. من (مصرف‌کننده) باید تصمیم بگیرم، نه شما. جهان خودخواه است. این تعریف من است، نه شما. این جهانی است که من، بر مبنای راحتی یا اولویت‌هایم، تعریف می‌کنم. بهترینِ جهان من باشید تا همین حالا من مشتری را با بالاترین قیمت داشته باشید. جهان در حال بزرگ‌تر شدن است، چون حالا، وقتی می‌خواهم چیزی یا کسی را پیدا کنم، می‌توانم همه‌جا را بگردم. این یعنی میزان تنوع دارد سرسام‌آور می‌شود و می‌توانم جهان را دقیقاً طوری تعریف کنم که به نفعم باشد و اولویت‌هایم را در جای دیگری از این سیاره پیدا کنم. درعین‌حال، جهان در حال کوچک‌تر شدن هم هست، چون دسته‌بندی‌ها در حال تخصصی‌تر شدن‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست