مشتریان گرسنه

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. معرفی کتاب
  4. chevron_right
  5. مشتریان گرسنه

معرفی کتاب: مشتریان گرسنه ، نویسنده/مترجم: استیفن وانکر- جسیکا واتمن – دیوید فاربر مترجمین: صدرا امامی – محمدجوادی قاضیانی

مشتریان اصلاً نمی‌توانند بیان کنند چه محصولی مشکلاتشان را حل می‌کند و همچنین نمی‌توانند راه‌حل‌های نتیجه‌بخش واقعی را تصور کنند. هنری فورد موسس اتومبیل‌سازی فورد می‌گوید: «اگر از مردم می‌پرسیدم چه می‌خواهید، می‌گفتند اسب‌های سریع‌تر.» نکته این است که باید اطلاعات مناسبی را برای خلق بهترین راه‌حل کسب کرد. برای این کار نباید فقط از مردم نظرخواهی کرد. این مرحله‌ای حیاتی است که بسیاری از نوآوری‌ها شکست می‌خورند. این شکست به‌سبب تلاشِ کم نیست. شرکت‌ها معمولاً هزینۀ هنگفتی برای شنیدن نظرهای مشتری می‌پردازند. آن‌ها ممکن است داده‌های بسیار زیادی را دربارۀ رفتار، نظرها و نگرش مشتریان فعلی و بالقوه گردآوری کنند. مشکل اینجاست که نمی‌دانند با این‌همه اطلاعات چه کنند. آن‌ها روش ساختاریافته‌ای برای تفکیک اطلاعات مهم و بی‌اهمیت ندارند؛ در نتیجه قادر به یافتن مسیر درست نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست