مقالات محمدرضا گیاه پرور مندرج در مطبوعات

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. مقالات محمدرضا گیاه پرور مندرج در مطبوعات
  4. chevron_right
  5. برگه 6

مشکل توسعه نیافتگی گیلان در کجاست؟

  (روزنامه خزر – چهارشنبه 1 بهمن 1376-شماره 46 ) حجت الاسلام  هاشمی رفسنجانی :«ثروت در گیلان هست بیائیم به مردم امنیت بدهیم تا کار کنند. اگر به مردم امنیت بدهیم می آیند و کار می کنند اما اگر بترسند و اطمینان به سرمایه گذاری نداشته باشند وارد کار نمی…

نمایشگاههای بازرگانی دریچه ورود به بازارهای صادراتی-قسمت دوم

نمایشگاههای بازرگانی دریچه ورود به بازارهای صادراتی(قسمت دوم) (آوای شمال  سه شنبه 25 شهریور ماه 1376 شماره 234 صفحه 6)   یکی از روشهای معمول در تجارت بین المللی، حضور در نمایشگاه های بازرگانی است شرکت در نمایشگاه های بازرگانی  در واقع نوعی آمادگی برای حضور در بازارهای صادراتی و…

نمايشگاههاي بازرگاني دريچه ورود به بازارهاي صادراتي-قسمت اول

  (آواي شمال   سه شنبه 18 شهريور ماه 1376   شماره233   صفحه 6 ) مقوله  صادرات بي شك يكي از حياتي ترين بخشهاي اقتصادي در هر كشور است و بازاريابي وبازرگاني نيز بصورت يك رشته كاملاً تخصصي درآمده كه شايد بتوان ادعا كرد كه از برخي علوم ديگر هم دقيقتر شده…

صادرات بدون نفت آرزویی دست یافتنی-قسمت دوم

  (آوای شمال-سه شنبه-3 مهرماه 1375) پنبه : به تنهایی یک پنجم تمام صادرات ایران را تشکیل می دهد ، میوه جات شامل کشمش و بادام و پسته و گردو و فندق که به صورت خشکبار صادر می شود به علاوه مقداری هم پرتقال و لیمو. به گفته هوگو گروته…

«صادرات بدون نفت» آرزویی دست یافتنی-قسمت اول

  (آوای شمال- سه شنبه- 27 شهریور 1375) مطلب رابا این پرسش آغاز می کنیم که اصولاً قبل از کشف نفت درایران وسپس نقش آن در نظام اقتصادی کشور،در آمد دولت ها از چه طریقی تأمین می شده است؟شاید برخی تصور کنند که خزانه دولتها خالی بوده و مردم کشورمان…

غفلت ما ومانور اقتصادی بیگانگان

  (آوای شمال -سه شنبه- 16مرداد-1375) باپیروی انقلاب اسلامی،حجاب برتر(چادر)درکنار دیگر ارزشهای اصیل وضروری اسلام،جایگاه واقعی پیداکرد.اماباهجوم فرهنگی وبه تعبیر رهبر معظم انقلاب«شبیحتون فرهنگی»دشمنان برابر برخی موارد ساده اندیشی بعضی از مسئولان و دست اندرکاران در نحوه نمایش حجاب خانمهای طبقه پایین وکم سواد معرفی خانمهای موفق ازمیان افرادی که…

ازسنگرتاسنگر

ویژه نامه نوروز 92 گیلان امروز –ضمیمه شماره 3480   مطلب راباطرح چندپرسش آغازمی کنم: چرایک نفرنسبت به یک نفردیگرموفق تراست؟ چرایک مؤسسه نسبت به مؤسسه دیگرموفق تراست؟ چرایک کشورنسبت به یک کشوردیگرموفق تراست؟   ما بعنوان یک ایرا نی مسلمان وعضوجامعه جهانی می توانیم به درستی ادعاکنیم که امام…

فنون مغازه داری

  (ماهنامه اقتصاد و صنعت استان گیلان – سال چهارم –  شماره اول – فروردین 1388) اشاره: براساس آمارهای منتشره در سال 1384 به ازای هر 41 نفر ایرانی یک واحد صنفی دارای پروانه کسب در کشور وجود دارد که استان گیلان با 1/64 نفر بعد از سیستان و بلوچستان…

بایدها و نباید ها ی بازاریابی

  «ماهنامه اقتصاد و صنعت گیلان-سال سوم- شماره یازدهم-بهمن 1387» نبایدها حالا که فروش داریم چرا بیشتر خرج کنیم؟ بازار را خودم بهتر از هر کس دیگری می شناسم. مصرف کننده فعلاً از محصول من راضی است ،نیازی نیست نظرات او را بدانم توزیع را در حد لزوم خودم هدایت…

تبلیغات در بازاریابی

  (ماهنامه اقتصاد و صنعت استان گیلان-سال سوم- شماره دوم-اردیبهشت1387) یکی از جدیدترین شیوه های جذب مخاطب در تبلیغات در «بیلبورد» است. اولین مورد ثبت استفاده از تابلوهای بزرگ تبلیغاتی ، به اواسط جنگ جهانی دوم باز می گردد در بحبوحه ی جنگ جهانی ، هیتلر برای جذب هر چه…
فهرست